Senin, 29 Desember 2014

salah faham

Dan lagi.. terjadi peristiwa menyedihkan yang ku alami . Selalu ku menangis dan meratap dengan apa yang terjadi . Kejadian tadi hanya masalah sepele, tadinya aku mau solat tapi disuruh ngambil kacamata . Aku udah satu rokaat,tapi dengan keras ibuku berteriak '' NAK AMBILKAN KACAMATA '' . Aku tetap meneruskan solat dengan kushu,tetapi ibu berteriak lebih kencang  dengan nada keras . Lalu aku pun menghampiri dan mencarikan kacamata untuknya dengan rasa kesal karna sudah mengganggu solat . Ibu turun darimotor karna hendaknya ia mau pergi dan langsung memarahiku ''AMBIL KACAMATA SAJA LAMA'' aku menjawab ''DIMANA BU??'' , dikamar,jawab ibuku . Aku terus  mencarinya dan aku bilang tak ada . Terus ku mencari,dan akhirnya aku menemukannya . Ibuku bilang aku ambil kacamata saja lama . Jawabku kepada ibu, bu..aku kan lagi solat ,tetapi ibuku malah bilang solat lah solat apaan :(  . Patahkan semangat,lah anu baru solat ben . Iya tapikan aku udah berusaha akhir2 ini  ,malah bilang sekolah di madrasah yaa solat gasolat iya ga pantes . Dan bertengkar.. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar